Sunday, 12 June 2011

Adab-adab di masjid atau surau

ALOHAAAAAA....(i tgh jerit kuat2 ni...hehe)

entry ni ika nk cite pasal adab-adab di masjid atau surau...
benda ni sebenarnyer "kite tau tp kite buat jugak" ...betol kannnn....hehhe...

1: bawak telefon bimbit.lepas tu berdering kuat masa tgh solat.dah tahu nk solat,bawak telefon tu pehalnya pulak?

2: makan pisang sampai kenyang terutamanya bila solat sunat jumaat.memanglah pisang sedekah tapi bukan untuk dilantak sampai kembung perut.

3:ajak member2 seangkatan atau pun budak2 muda main poker blkg masjid.siap bjudi pulak tu!

4: halau bebudak yang ada dalam masjid supaya jgn kacau org tgh solat.dah 2,bila masanya diorg nk belajar solat kalau bukan dari kecik?

5: bersembang sampai riuh satu masjid siap ketawa tepuk2 lantai.apa,ingat kedai kopi ke?

hahahahahahaha jum gelak ramai2....
tgh stress sebenarnyer sbb byk keje bos bg....
uhuhuhuhuhhuhuhu.......

16 comments:

bujal X said...

tiada istilah solat sunat jumaat adik~~tu fardu~~he~~

Ieqa Rahim said...

bujal : ek??tp kalo wajib knape ramai x g solat jumaat ae??hehehe...
silap tulis la abg bujal....nmpk jerrr tauuuu......

nabilah_2908 said...

setuju dgn point no 4... :)

tp kalau tk di halau..mengganggu la pulak...budak la katakan..tau main je.. :)

Daddy Ziyyad said...

miahahhaa..

part makan pisang tu mmg lawak...mmg buruk lantak betul, makan sampai nak kenyang..ada yg tapau lagi!!

Cik Ina Do do Cheng said...

salahkan mak bapak suka nak bawak budak kecik, menganggu orang nak solat. Bawak pandai pantau tak pe, ini dibiarkan lepas bebas cam tu.

bendahari masjid cik ina nak tanya sikit boleh? kenapa kalau masjid je pisang, tak de buah yang lain -lain contoh doryan ke manggis ke?

Hantu Kak Limah said...

main tenet dalam masjid...hahahahhaha....
ade wifi....huhuhuhuhuhuhuhu......
tempat berkumpul orang MLM....
keh..keh..keh.....
minyak wangi dah jual ker.....huhuhu
cici dah try ker...........

Ieqa Rahim said...

nabilah : betol2...tp budak skang x mcm dulu da....kalo kite tegur dia wat derk jer...gerammmm....

Ieqa Rahim said...

daddyziyyad : mak aihhhh...siap tapau lg kan...hehehe....msjid kt tmpat ika dia siap bg nasi kandar tau...heavenn....

en_me said...

stresss kanns..

Ieqa Rahim said...

k.ina dodocheng : ha betol2....letak durian ke manggis ke kiwi ke epal ker bru la bezzz.....alamatnyer mmg xsolat la...hahahaha....

Ieqa Rahim said...

hantu : hantu meroyan cmni laaaaa.....wei ko promote ar sape nk beli myk wangi....k.ina xbuat2 punnnnn.....

Ieqa Rahim said...

en_me : haiiiiiiiiiiiii.....kalo bos bg byk keje je baru stress...hehehe..

rATu kEBaYA said...

stress.. masjid jadi tempat lepas geram ye... hehehe

ce main pemadam.. mesti hilang stress.

Ieqa Rahim said...

k.ratu : mane tau dpt cket pahala....hehehe....

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

hehe x tahu menahu plak ada yg buat perangai gini bila g masjid..

munna said...

tak lama lagi ramadhan ...penuhlah surau dan masjid utuk solat tarawih

There was an error in this gadget

Followers