Wednesday, 27 July 2011

Salam rinduuuuu....

halluuuuu...
seriyes rindu kt blog saye ni.....
da bersawang da kn...hehehehe...

thanks sgt2 pd yg jual wifi kt ikbn ni...
dapat la lps gian cket...

pd yg xtau,ika dapat menyambung pelajaran di ikbn alor gajah dalam jurusan diploma teknologi penyediaan makanan.bukan ape org laen ade diploma,ika pun nk ade diploma gak...(msti hantu tgh garu usus) hehehe...

sistem pelajaran di ikbn @ institut kemahiran belia negara ni berperingkat sebab ianya sijil kemahiran...so far da 4 thn ika belajar di ikbn..mst sume ckp lame sgt kan.die jd lame sbb berperingkat..ikut pilihan kite la samada nk straight smbg blajar atau stop stop...
kalo mcm ika,ika thn lps drop satu sem sbb nk kerja dulu...ape2 hal pun kita yg kene wat pilihan...

alhamdulillah,akhirnya suma impian ika da tercapai...
bermula dari thn pertama di ikbn miri,sarawak kemudian 2 thn seterusnya di ikbn alor gajah...
sume kisah suka duka di ikbn ni tak mungkin ika dpt lupekan..

ok la,cukup untuk arini....actually byk lg nk cerita pasal ikbn ni...tp slow2 dulu ae...idea tadak mari lg wooo....

psssstttt - rupa2nyer k.ina dodocheng n hantu limah sedang merindui diriku...hahahahahaha.....

10 comments:

~izan~ said...

salam..

oh...smbg study yer..bagus tu..kat melaka ek...

tak kira la berapa lama pun kan kita bljr,yg penting kemahuan..semoga sukses okeh...

miloais said...

uols ambik course apa beb???

Ieqa Rahim said...

izan : tenkiu...btol2 kalo ikut rase hati da nk give up study da...tp alhamdulillah berjaya lawan perasaan 2....wish me luck tau...

Ieqa Rahim said...

k.milo : ika ambik jurusan penyediaan makanan...mksudnyer belajar masak utk jd chef...dulu pernah praktikal kt hotel sri malaysia genting...bez sgttt....=)

gedek! said...

teknologi penyediaan makanan?

Bila nak masak untok uncle?

munna said...

selamat belajar ye....good luck....

Hantu Kak Limah said...

gelisssssssssssssss syialll....
pahal skema bagai entry ko nih......
macam nk terbakar usus aku nih...hua..hua..hua....
ni mesti cici bg idea kt ko kan...
aku rase sampai skang ko x leh beza daun kesum ngn daun selon kan....hahhahahahahhaha....sje nk pecah lubang ko....geggegegegeggege.....gugugugugu...brupp...brup..brupp..(bahase baru aku ajr cici tu).....keh..keh..keh...x leh trime aku entry ko ni...muntah darah dowhhhh....

Ieqa Rahim said...

uncle : anytime ika leh msk utk uncle taw..pas2 ika pos pki pos laju..dijamin sampai..heheehe..

Ieqa Rahim said...

k.munna: maseh ye kak...=)

Ieqa Rahim said...

hantu kepoh : sejak aku msk ikbn,haruslah aku bsikap skema n ala2 manja gitu...aww...bkn saje xleh beza nama pun kadang2 xngat menatang 2 daun 2..hahahaha...(pch lbg sdiri)...jgn ko nk ajar cici yg suci lg blom tcemar ae...aku tau la ko jelez sbb cici dpt tuan yg super mletopz ni..ahakkzzz...da la,shuh shuh g muntah darah kt rumah ibu meroyan 2...haahahaha...(xpasal2 lak)...hahahahahaaha....

There was an error in this gadget

Followers