Wednesday, 10 August 2011

Ramadhan

Assalammualaikum....
salam ramadhan kpd sume bloggers yg disayangi....(bodek ni)hehehe...
pejam celik pejam celik sekejap jer mase berlalu kan...
hari raya pun da terasa dekat...xsabarnyer nk raye...aduhaiii...

kehidupan di ikbn ni time bulan pose mmg mencabar betol...
da la terpaksa ganti kelas untuk cover cuti raya kitorang...
makanya,setiap hari sabtu kami terpaksa dtg ke kelas...
maksudnyer sepanjang bulan pose ni ktorang hanya dapat cuti sehari jer,hari ahad...
tensionnnnnnnnn....

nk tau x jadual harian ika sepanjang bulan pose ni?
jom jom cekidaut...

4.30 a.m - bangun makan sahur kt dewan makan(dm)...ni terpulang la samada nk sahur ke xnk..tp ika bersahur dlm blk jer...xkuasa nk turun ke dm...=)

5.00~6.00 a.m - sambung tidur

6.00~6.30 a.m - pergi mandi n segarkan diri

6.30~7.15 a.m -bersiap utk ke kelas n kemas bilik

7.20~7.30 a.m - pergi rokol pagi

7.30~8.30 a.m - berada di padang kawad utk rokol n mendengar bebelan pegawai2...(stress)

8.30~12.30 p.m - pembelajaran dalam kelas...(kalo pengajar xde kami tdor n lyn movie korea..hahah)

12.30~2.00 p.m - tadarus al quran di surau n solat zohor berjemaah ( kalo uzur kena la membongkangkan diri di dalam kelas... semua pelajar islam tidak dibenarkan masuk asrama waktu tgahari..takut sgt student ponteng pose..cehh)

2.00~4.30 p.m - pembelajaran dlm kelas...(kalo ptg lg relax sbb pengajar da x masuk da)

4.30~4.50 p.m - balik kelas n beratur dalam barisan...mcm bdk sekolah rendah jer kan...

4.50~6.30 p.m - time utk terbongkang atas katil n bersihkan diri n solat asar...

6.30~7.30 p.m - sume pelajar kena kosongkan asrama utk berbuka puasa bersama2 di dm...makcik guard asrama ni kerek cket 2 yg xleh kawtim 2...wajib kene turun..

7.30~10.00 p.m - solat maghrib berjemaah di surau kemudian solat isyak n seterusnya solat terawih..(ni sume wajib kene buat!!)

10.00~11.00 p.m - balik asrama ,borak2,gosip2,mkn2 cket,mnum2 cket,basuh baju,sidai baju..

11.00~4.30 a.m - tidurrrrrrrrr....

sekiannnnnnn...

haaaaaa amacam??padat x??
2 la da ckp td...bln pose kt ikbn ni mmg xcukup rehat...2 yg kadang2 stress jerrr tension jerrr....
xsabar betol nk rayaaaaaaa.....

ni muka tension la niii....aduhaiiiiiiii.....

k la,selamat berpuasa n selamat beramal yer semua....
babaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..................

3 comments:

Cik Ina Do do Cheng said...

amboi dah nampak kesusutan inci dipipi gebus ko tu. cian tau pasar ramadhan tak seri tanpa ko. akak pun nak pegi situ tak de mood (padehal hari-hari makan ayam masak merah mak ko, boleh gitu). akak tengok peniagaan cucuk udang hantu kak limah semakin maju, lepas ni boleh dia tukar kereta avanza.

BUNGA :) said...

hahahhha.tetap comel la kak ika :)

Hantu Kak Limah said...

memang tensen aku kalo ko balik...CM ko same jekkk....
poyo stress.....
aku lg stress ngadap cici ko ni...
huhuhuhuhuhuhu........

There was an error in this gadget

Followers